2013. március 29., péntek

Tegnap történt

Még a blogírásom elején írtam a vidékfejlesztés egyik gyöngyszeméről, a kékedi projektről. Közben eltelt néhány hónap, ezalatt megtörténtek a vidékfejlesztési pályázatok háttérmunkálatai (közbeszerzés stb.), és elérkezett az idő az első kifizetési kérelem benyújtására.
Határidő: 2013. április 11., mert a tavaly módosított törvény szerint, a támogatási határozat időpontjától számított 9 hónapon belül, be kell nyújtani egy kifizetési kérelmet, és ennek a határideje ez az időpont.
Igaz, hogy az elmúlt hónapok alatt nem említettem ezt a háttérmunkámat, de a főállásom mellett ezen is dolgozom.

Szóval KÉKED!
35 millió forint támogatást nyert egy debreceni egyesület, ennek a zempléni parasztháznak az ifjúsági szálláshellyé való átalakítására. Már kétszer elutasították a pályázatot, amikor hozzám került, és harmadszorra adta be az Egyesület az Én irányításom alatt 2011 nyarán, és a pályázatíráson túl vállaltam a projekt menedzselését is.
Nem kis munka egy ilyen projektet lebonyolítani, és megoldást találni a menet közben felmerülő problémára, ami ebben az esetben is előkerült. 
A négy évvel ezelőtti pályázat benyújtásakor, a tervező által megtervezett és beárazott beruházás nagyon felületes volt. Előkerült az a hiba, amikor többen dolgoznak valamin, és az egyik szereplő munkája felületes. Most a tervező munkája bizonyult annak, mert a kivitelező, a 2 hónapos építési-felújítási munka után kérte, hogy üljünk össze egy megbeszélésre, mert olyan  problémákat észlel, amit önállóan nem tud megoldani.
Indulás Kékedre!
A  kivitelező  Göncről, a műszaki ellenőr Abaújvárról, a tulajdonos Debrecenből és a menedzsment a Nyírbátor melletti kis faluból (Én és Andris).
Szerda reggel fél 6-kor indultunk itthonról, Én persze szabadságot vettem ki a főállásomból, mert tudtam, hogy ez egy egész napos munka lesz. Havas, trutyis út, 7-kor találkozás Nyíregyházán a Debrecenből érkező tulajdonossal,  átülés az Ő autójába, és irány Kéked. 
A helyszíni szemle után Göncön beszéltük meg a költségvetési részleteket, amiből kiderült, hogy a  pályázónak kb. 3 millió forintot kell a projektbe beletenni a pályázott összegen felül, hogy a mostani szabályoknak megfelelően készüljön el a felújítás. Ez nem kis pénz egy civil szervezetnek, még ha akkora is, mint a 20 éves múltú,  Debreceni Rocksuli, úgyhogy le is döbbent egy kicsit a szervezet vezetője. De ez a ledöbbenés csak rövid ideig tartott, mert már mondtam is a további alternatívákat, hogy honnan lehet ehhez pénzt szerezni. Kapásból összeszedtem neki 4 millió forintot a LEADER rendezvények-képzések pályázatából, ami most lesz kiírva, és amire meg is csinálnám a pályázatokat, ha nem döntöttem volna úgy 3 hónapja, hogy befejezem a vidékfejlesztést (magam helyett egyébként rögtön javasoltam mást, aki az általam legmaximálisabb munkavégzésű, önkéntes fiatalból alakult, 28 éves, remek szakember, ANDRIS).

Most itt jár a felújítás, és ezeket a képeket az új tablettemmel készítettem. Egész jó fotókat csinál :), csak furcsa egy lapos táblával fotózni.

Összességében egy jó munkanap volt.
Miért?!
  • Utazás a tél utolsókat rúgó, havas tájain, március 27-én: Tokaji hegy, Boldogkőváralja stb.
  • Találkozni régi ismerősökkel ( Bélával, a debreceni Rock-Suli vezetőjével).
  • Dolgozni, és megoldást találni egy problémára, ami nekem egyszerű, de másnak tragédia. És a végén megnyugtatni a ,,MÁST" is, hogy van megoldás.
  • Megismerkedni új emberekkel (műszaki ellenőr), akiknek szimpatikus a munkamódszerem, és pályázatíráshoz akar munkát ajánlani (sajnos vissza kellett utasítani, pontosabban át kellett irányítani Andrisnak).
  • Bár átfagytam a 2 órás helyszíni szemlén, de jó volt látni az átalakított házat, és elképzelni a nyarat, ahol majd ifjúsági csoportok töltik a szabadidejüket, mert június 30-án átadás.
  • A munkamegbeszélésen újra bebizonyosodott, hogy értem a dolgomat, és magamat fényezve: jó szakember vagyok, mert sikerült megoldást találni a tervező által elfuserált  költségvetés kijavítására.
  • A munkamegbeszélésen kóstoltam gönci barackpálinkát (az ország 8 földrajzi eredet védett pálinkájának egyike), birs- és vadkörtepálinkát, szarvaskolbászt és szalámit, sajttal, almával, lila-hagymával és zöldségekkel.
  • Abaújváron munkaebéd (kivitelező, műszaki ellenőr, tulajdonos, Andris és Én), diktafonos felvétel a napi történésekről, az emlékeztető megírását Én vállaltam. De az ebéd különleges volt, mert megismertem a korhely halászlét pontyból, ami a hagyományos halászlé citrommal és tejszínnel/tejföllel felturbózva. De megkóstoltam (más tányérjából) a rántott borjúlábszárat is, ami finom volt, de Nekem túl nehéz ételnek bizonyult, úgyhogy elég volt csak a kóstolás.
  • Egy gönci, helyi termelőtől sikerült venni 5 liter, 2 éves, díjnyertes barackpálinkát, 4.500 Ft/liter-ért. Ez lesz a húsvéti kínálgatósom :) 
  • Jókedvű út visszafelé, beszélgetés, tervezgetés, és felkérés egy május 23-i debreceni előadásra, a ,,Fiatalok és a kreativitás" c. témakörben.
Este 7-re értem haza. Itthon a húsvéti készülődésnek még semmi nyoma, se takarítás, se lakásdíszítés, se semmi :(
Így van ez, ha főállás mellet plusz munkát is vállal a NŐ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...