2012. december 13., csütörtök

A vidék kincsei

Aki falun él, annak könnyen, egyszerűen és olcsón lehet nemcsak karácsonyi, de mindenféle dekorációt elkészíteni. 
Most a Lea szobájába készítettem egy karácsonyi tálat, amit a ledes izzók  kapcsolója miatt éjjeli lámpának is használhat (nem kell a konnektorba dugosgatni, mint a legtöbb karácsonyi égőt).

Mivel szabin vagyok, és leesett egy jókora hó, úgy gondoltam, kell egy kis friss levegő, egy kis hideg, egy kis ropogó hóhang, így kigyalogoltam a faluszélén lévő fenyvesbe tobozt szedni (kb. 4 km oda-vissza, egy kisebb túrának is megfelel).
Amikor ott voltam, már tudtam, hogy ezt jobb lett volna a tobozbegyűjtés miatt a hó előtt megtenni, de hát az ötletek nem mindig jönnek időben, vannak spontán gondolatok is. Na ez is egy ilyen spontán dekoráció. Jött a gondolat és tobozra volt szükségem hozzá.

Szóval fenyveserdő, a hó alól tobozkikotrás lábbal, kapirgálás kézzel, ujjak lefagyása még kesztyűn keresztül is, a fáról áglehúzgálás, ugrálás az eléréséhez, sok-sok hó a fáról a nyakba, az arcra, a szembe... de megérte! Szedtem egy zacskónyit, amit otthon alaposan megmostam szódabikarbónás-ecetes vízben, majd a radiátorra tettem száradni, mert tudtam, hogy a melegtől ki fognak nyílni a tobozok. Lehet a sütőben is szárítani, ott is gyönyörűen kinyílnak.
A csúnya kis koszmós-mohás tobozokból szépséges formájú tobozkák lettek. Most eszembe jutott a "Rút kiskacsa" mese:)

Egyik részét lefújtam aranyszínű spray-vel, és elővettem a régi aranyszínű gömbök egyik családját és kezdődhet a komponálás! 
Sorrendben: üvegtál, 20 db-os ledes izzósor, festetlen tobozok, gömbök nagyok, majd kicsik, festett tobozok.

Ilyen lett! 
Semmi extra, csak egyszerűen Karácsonyi!



1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett ez az asztali dísz!:) Mi is csináltunk hasonlókat idén is, fenyőágakkal és gyertyákkal, bár én a tobozokat kénytelen voltam a hobby boltban megvenni, mivel a közeli erdőben (ami gyakorlatilag körülveszi a falut, ahol lakom) egyet sem találtam...:D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...